
Představte si člověka, který dokáže v jednu chvíli plánovat udržitelný fashion market, v druhou vytvářet promyšlenou marketingovou strategii pro klienta, a ve třetí vás přesvědčit, že ta česká značka, o které jste nikdy neslyšeli, je odpovědí na otázky, které jste si ještě ani nestihli položit.
Tohle není jen další marketingový článek. Je to vaše jedinečná šance nakouknout trošku Petře do hlavy! A možná i zjistit, jak se stát nomádským systematickým kreativcem, CEO a chodící reklamou na české značky, kterým skutečně věříte. Petřin příběh je jako mistrovská lekce autenticity a my máme to štěstí, že mezi její oblíbené značky patříme.
KDYŽ BŮH ROZDÁVAL DOBRÝ VKUS A NADŠENÍ, PETRA SI PŘIŠLA DVAKRÁT
Zatímco někteří lidé potřebují PowerPointovou prezentaci, aby vysvětlili, co dělají, Petru stačí pustit do místnosti plné lidí a za hodinu všichni odchází s nadšením pro udržitelné nákupy, láskou ke kvalitnímu českému designu, kabelkou z druhé ruky a přesvědčením, že LAVRS Market je událost, která jim odteď v životě už nesmí chybět.
„Moje okolí už ví, že když si nějakou značku oblíbím, jsem pak jako virus,”
přiznává Petra bez náznaku lítosti. Ale pozor – nejde o ten druh viru, který vám ukradne data nebo vás položí na týden do postele. Jde o ten druh, který vás nakazí vášní pro věci, co mají duši. A na to není žádná vakcína - ještě že tak!
Na rozdíl od 99 % lidí, kteří o sobě tvrdí, že „milují cestování”, Petra nepřiletí do exotické destinace, neudělá selfie u nejslavnější památky a neodletí s pocitem, že „poznala místní kulturu”. Místo toho se vydává hledat lokální designéry, projekty a značky, které podporuje svou peněženkou. Protože tohle je její definice kultury – ne jenom socha na náměstí z 15. století, ale hlavně lidé, kteří něco tvoří tady a teď.

LÁSKA NA PRVNÍ BROŽURU
Petřina lovestory s Něcojako začala jako klasická detektivka – Petra spatřila stopu v brožuře na Designbloku. Jako vizuální tvor byla hned okouzlená designem našich limonád, který vybočoval z řady. „Jako správný stalker jsem vás pak hledala po celém Designbloku,” směje se Petra. „Fakt mi to dalo zabrat.”
Když konečně narazila na stánek, byl to začátek vztahu, který se dalece vymyká obyčejné definici „zákazník-značka”. Setkala se s Ondrou a Ondrou, našimi zakladateli, a zjistila, že Sandra, mozek za naším vizuálem, je z Přerova – stejně jako ona.
„Politovala jsem ji, ale aspoň víme, že z Přerova vzešlo i něco dobrého!” dodává s tím, že jí snad Přerov tahle přátelská pošťouchnutí odpustí.
LAVRS MARKET: KDYŽ SE ROZHODNETE, ŽE TEORIE NESTAČÍ

Petra není jen konzument dobrých věcí – je taky jejich tvůrce. Když jí a jejím kolegyním chyběl v Praze koncept, který by spojoval udržitelnou módu, second hand a design na jednom místě, udělaly to, co by každý normální člověk spíš neudělal – prostě takový koncept začaly.
„LAVRS Market jsme si udělaly vlastně pro sebe,” vysvětluje s nonšalancí člověka, který řeší problémy tím, že zakládá firmy. „Protože nám tady takový projekt chyběl, rozhodly jsme se, že si ho uděláme samy.”
A tak vznikl unikátní koncept, kde se potkává druhá šance pro oblečení, designéři, kteří tvoří z udržitelných materiálů, a konference o ekologii. Vše za doprovodu hudby, dobrého jídla a pití. A hádejte, jaké pití tam nemůže chybět.. (Nápověda: začíná na „Něco” a končí na „jako”.)

GASTRO TOUR S PETROU: VŠUDE DOBŘE, V SRNKÁCH NEJLÍP
Když má Petra chuť zajít si na něco dobrého, najdete ji pravděpodobně v jednom z jejích oblíbených podniků. Má svá kritéria a ta jsou nekompromisní: „Jídlo, obsluha, interiér a ano, i záchody,” vyjmenovává s vážností hodnou Gordona Ramseyho.
Mezi její stálice patří Mezi Srnky (všechny pobočky, Petra nediskriminuje), dále cokoliv, co provozuje Dudes & Barbies (Vnitroblock aspol.), Gilda na Jiřího z Poděbrad, a pro milovníky Itálie Sugo a Neapolis. V poslední době objevila kouzlo HOT POT v Bašu a samozřejmě nemůže vynechat Červeného Jelena.
Mimochodem, ve všech těchto podnicích byste měli narazit i na nás! Hlavně teda na naše limonády, ale vzhledem ke kvalitě těchto establishmentů existuje i relativně vysoká pravděpodobnost, že se tam s Petrou i s námi potkáte i fyzicky.
ČESKÉ ZNAČKY PODLE PETRY: PROVĚŘENO A SCHVÁLENO
Kdyby existoval Michelin pro české značky, Petra by byla jeho hlavní inspektorkou. Mezi její srdcovky patří kromě Něcojako (a všech značek, co můžete potkat na LAVRS) hlavně šperky od Martiny Smiry, oblečení od The Samesh (mikiny s ikonickým nápisem „Tired People Club” do každé rodiny!), kožené doplňky od Hot Contents Leather a móda od Jan Bican X 1981.
A pak samozřejmě secondhandy – protože Petra má tři superschopnosti: najít nejlepší české značky, přesvědčit vás, že je potřebujete, a objevit v secondhandu kousek, za který by vás na Fashion Weeku nosili na rukou.


PROČ MÁ NĚCOJAKO ŠANCI (A CO BY MĚLY OSTATNÍ ZNAČKY OPSAT)
„Možná je to klišé, ale tak jako u všeho si myslím, že je důležitá autenticita,” říká Petra - a vzhledem k tomu, že ona sama působí jako chodící masterclass v téhle disciplíně, věříme jí to.
Podle ní potřebuje značka jasnou a unikátní vizuální identitu, kvalitní produkt a autentický příběh. „A hlavně – to, co hlásá, by měla reálně žít,” dodává s důrazem. „Pokud je v jejím DNA udržitelnost, tak to tak skutečně musí být – a ne jen nějaký greenwashing.”
I když český trh je podle Petry náročný a často rozhoduje cena, věří, že když má značka vše dobře nastaveno, má šanci na úspěch. A my věříme, že když máme na své straně lidi jako je Petra, máme šanci dobýt svět. Nebo aspoň Přerov. Což je vlastně taky svět tak trochu sám pro sebe, ne..?
A pokud někdy narazíte na tuhle energickou bytost, která vám během pěti minut předá nadšení na celý rok, nebojte se – to je jen Petra, dělá svou práci. A dělá ji zatraceně dobře!
PETRY PRO PROJEKTY MŮŽEŠ SLEDODVAT NA www.lavrs.cz
nebo na INSTAGRAMU @LAVRS.CZ
Comentarios